IAKA / ΑΕΘΣΕ

APXAIOΛOΓIKO EPΓO ΘEΣΣAΛIAΣ KAI ΣTEPEAΣ EΛΛAΔAΣ, 2003-2005
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ

Εισαγωγή
Συμμετοχή
Επικοινωνία
Επιτροπές
Ταξιδιωτικά
Ομιλητές
Πρόγραμμα
Συγγραφικές οδηγίες
Πρακτικά
 

Περίληψη ομιλίας

Εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες της Ι' ΕΠΚΑ.

Ανθούλα Τσαρούχα
[Αρχαιολόγος]

Η Ι' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων ξεκίνησε το 1997 την εκπαιδευτική της δραστηριότητα, η οποία περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικές ξεναγήσεις και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με στόχους: α)το κοινό να γνωρίσει την πολιτιστική μας κληρονομιά με το μουσείο ως γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν κα το μέλλον, β) να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη και το ενδιαφέρον για τον κόσμο των μουσείων και γ)να ενεργοποιήσει τη δημιουργική ικανότητα κάθε παιδιού. Στα πλαίσια του προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός υλοποιείται στους Δελφούς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο Δελφών" το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζεται και στα πλαίσια των προγραμμάτων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πραγματοποιούνται κάθε χρόνο πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στους Δελφούς και την Άμφισσα. Στο Μουσείο της Άμφισσας πραγματοποιείται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο" Η τέχνη του ψηφιδωτού" και λειτουργεί εργαστήρι δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει την κατασκευή ψηφιδωτών με υλικά που προσφέρει το μουσείο. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσαρμόζεται αν'άλογα με την ηλικία και τις ανάγκες των μαθητών. Αν και δεν υπάρχει ειδικός σχεδιασμός για προγράμματα που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρίες, τα προγράμματα που λειτουργούν προσαρμό9ζονται κατά περίπτωση ώστε να συμμετέχουν ΑμεΑ. Παράλληλα με τα προγράμματα που λειτουργούν όλο το χρόνο, λειτουργούν και προγράμματα με χαρακτήρα επετειακό συα πλαίσια του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Ημέρας των Μουσείων.

en/gr © 2005-2006: ΥΠΠΟ, ΠΘ, IAKA